tisdag 24 november 2009

Skolan.

Japp så vår blogg har inte gått så bra den senaste tiden fast den har varit med i projektet. Men vi får hoppas på att det löser sig ändå. Tänkte skriva lite om att det känns ganska bra att vår skola är bland de Sveriges bästa skolor.
Eftersom jag bara gått på den här skolan snart en termin så kan jag ju egentligen inte bedöma riktigt bra men om vi tänker på tiden som gått har det helt klart varit den bästa tiden under min skolgång och undervisningen är helt klart klockren, att kunna få bestämma nästan till 100% själv om vad man ska göra för att nå målen som krävs för utbildningen är underbart. Det kan vara lite svårt ibland också men det är ett mycket bättre än andra sätt.
Eftersom jag inte visste så mycket om skolan innan jag började här så ger jag er som inte valt gymnasie än så ger jag er kanske en bättre möjlighet att förstå att skolan är underbar, eleverna är underbar och lärarna är underbar. Så de mesta är underbart på denna skola.
Det dåliga med GHG är kanske att det inte finns många linjer och dessa passar inte de flesta. När man liksom pratar med nytt folk och de frågar vad man går för gymnasie så när man säger radio, då blir dom typ - Eehh? kan man gå radio? :S
Sedan är oftast följdfrågan liknande detta - Vadå utbildar man sig till att prata i radio då eller?
Följdfrågan efter det är - Jaha vad gör ni då? pratar i radio?
Liksom folk förstår inte att man kan gå radio. Varför skulle man inte kunna göra det?
Om vi tänker att eftersom vi är den andra radio klassen som går på skolan och som kommer att ta studenten så tycker jag att GHG borde informera mer om vilka linjer som finns här på skolan.

Over and out// Rasmus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar