torsdag 17 september 2009

Harsa

Tjena tänkte uppdatera de mesta om harsa.
Så det började på måndag med att man klev på bussen påväg mot ett ställe man verkligen trodde man skulle ha tråkigt på.
Även fast det var en del saker jag såg fram emot. (fast de sakerna blev inte av)
Iallafall så när vi kom till harsa så blev det liksom lite info om stugorna, tider, namn och grupper.
Senare så lekte vi lite och minns inte så mkt av första dan. Jag tror det var att man skulle leda en "blind" person runt i skogen och bli ledd runt i skogen. Det var iallafall fett me roligt, det var en bra känsla när man blev ledd.
Så på kvällen var det inget speciellt tror jag.

Men när man vakna nästa morgon ville man verkligen ligga kvar några 100 timmar till för vi måsta vara vid frukostbordet kl 8 på morgonen och det är fan omöjligt :P
Tisdag så var det jobbigt att kliva upp men blev bättre efter lite kaffe och frukost.
Vi fick börja med ledarskapspass på förmiddan och det var jätte trevligt faktiskt, sen efter det så skulle vi ut och leka och vi började med att vår grupp på ganska många skulle ta på oss en bindel för ögonen och sedan blev vi utplaserade på gräsmattan med ett rep i handen.
Det var alltså ett jätte långt rep som vi skulle forma en ring med, fast det skulle vara lika stort mellanrum mellan ALLA som var med i ringen och man kunde inte se nått.
En ganska svår utmaning. Men efter 1 timme och 20 minuter så klara vi det. Alltså vi såg inget på 1 timme och 20 minuter och det var ganska jobbigt men ändå fett roligt :P
Efter det så skulle vi ställa upp oss i födelsedags ordning runt en "eldplats". Balanserandes på stockar som gick runt "eldplatsen", och om någon ramlade ner så fick vi börja om från där vi stog från början :P Vi klara det bättre än andra gruppen :D WOOHOO.
Sen var det lite mer roliga saker också som är jobbiga att förklara. Men det var jätte roligt det med.

Onsdag var nog den dagen som jag kommer att minnas mest från resan för den var helt sjuk :P
Det började med frukost kl 8 som vanligt och efter det blev det lite inne saker för det kom en liten regnskur då. När det hade slutat regna begav vi oss ut i skogen. Det var verkligen jobbigt för vi gick uppför ett berg skit länge :P
"the main thing" med den promenaden var myren. Ganska rolig sak förutom att efter den så var man dyngsur i skorna. Så när vi gick igenom där så var det som att vara gud för man gick typ på vattnet :P
Efter myren så fikade vi lite och började gå vidare. Och eftersom Karin har problem med lederna så fick hon ont av att gå i myren så det gick sakta för oss mot stugorna vilket gjorde att vi och några till kom helt vilse :P Så vi traskade runt i skogen med blöta skor och jag hade 1-2 cigg kvar som var slut på fel tillfälle.
Men vi kom ungefär 30-50 minuter efter de andra till stugorna så vi fällde inga tårar för det. :) Eller ja vissa whina ganska mycket och det gjorde det inte precis bättre.
Jag och Karin fick med oss lite kantareller och några bra bilder i skogen. Fotade tex regnbågen som dök upp när vi var vilse och Karin med en "lite" för stor jacka i ett träd :P
När vi kom tillbaks till stugorna trodde jag verkligen att ja skulle dö, somna och frysa. Men det var ungefär byta kläder torka fötterna och sen var man som ny igen :P
Det var lite innan maten började så jag gick upp till Karin, Mathilda, Carros och Amandas stuga och satt och hade det trevligt där.
När det väl var mat så var jag riktigt hungrig och jag och karin hade ett uppdrag/tävling. Vi skulle se vem som kunde äta mest tacos och det var verkligen riktigt roligt :P Uppdraget var ungefär att vi skulle äta upp allt som var kvar av tacosen men det var ju egentligen omöjligt så det blev en tävling till slut. Jag vann med att äta 7 tallrikar tacos och karin åt 6½ eller nått jag kunde inte tänka de sista tallrikarna jag åt för jag hade skapligt ont i magen. När jag satt och pressade i mig sista tallriken så blev det att jag sprang på toa och spydde :P
Det var en upplevelse jag verkligen inte vill va med om mer för jag hade köttfärs, grönsaker och allt i näsan efteråt så jag fick snyta ut allt och det gjorde ont :P Efter det så gick ja och åt lite mer av tacotallriken sen slängde jag det och tog ett äpple medans Karin spydde.
Efter det så vilade vi lite sen svullade vi massa godis.
Kvällen var riktigt trevlig med lite drama osv bara. Vi tänkte "dygna" också men det gick verkligen inte bra.

+/- med harsa

+ Det mesta var plus men speciellt att man lärt känna alla mkt bättre.
- Är att vi inte fick paddla kannot och att vi måsta kliva upp fett me tidigt.

Vi gjorde en "Spunk" också och en story om den och min grupp vann. Kommer inte ihåg vilken dag det var därför får det hamna här i slutet :P

Vill bara säga PUSS och KRAM på alla som har gjort harsa dagarna roligare och det har varit underbart att lära känna folk bättre.

Hoppas Karin lägger upp lite bilder från harsa här på bloggen så håll er uppdaterade här ;)

Vill bara säga Puss och kram till alla läsare också.

Love to you all (L)(L)(L) ///Rasmus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar