måndag 7 september 2009

Min helg oså. (långt o halvtråkigt inlägg)

Hey babes ;) Rasmus här oså.
Ska berätta lite om hur sjukt nice helgen var.
Började på fredag att jag slutade lite tidigare och tog bussen in till stan för att sedan resa vidare mot Stockholm.
Jag strövade runt lite i Hudiksvall och kikade i affärer osv innan bussen gick
När det var ungefär en halvtimme kvar innan bussen skulle gå så kom Nino, så stog vi och väntade på bussen.
Iallafall så är det inget att säga om bussresan, men sen när vi kom till stockholm så åkte jag tunnelbana för första gången tror jag. :P
Aja vi åkte till Lars kompis lägenhet och började dricka lite och fixa oss o så. Sen tog vi tunnelbanan till typ nått ställe och kom heeeelt fel. Lars hade tydligen missuppfattat beskrivningen så vi hamnade vid gamla bryggeriet när vi skulle ha hamnat på gamla tryckeriet.
Så vi till tunnelbanan igen och då åkte vi till Alvik och då kom vi rätt.
Vi gick förbi hela kön sen gick vi in och hängde av oss jackor och väskor.
Dom hade inte startat skumkanonerna när vi kom men efter kanske en eller två timmar så starta skummet ÖSA ner och det fanns inga ord för det, det var bara SKUM SKUM SKUUM!
Det var så man drunknade ibland och jag fick en hel del skum i munnen också sen när man stog under skumkanonen så kunde man varken andas eller se. :P
Det var också ett fett skumlager över hela golvet på slutet som man kunde slänga sig i och glida långt.
När det började bli mindre folk tog vi och lekte med skummet lite till sen gick vi ut därifrån med ett leende på läpparna och skumt skummiga kläder.
Så gick vi till tunnelbanan och jag hoppade av på Sergelstorg och stog där typ en timme i fett blöta kläder.
Så ringde kusinen och sa att hon var framme så var jag på fel ställe så jag tog tunnelbanan till Slussen och där hämta hon mig.
Då var det lördag och allt sög då menar jag verkligen allt. Jag vaknade kl 11 så gick jag in till kusinen och försökte torka mina kläder med en hårtork (eftersom jag var så smart att jag inte tog med mig nå extra) så lyckades jag få byxorna torr.
Men det andra åkte ner i en påse och jag hade endast hooden på mig.
Vi åkte in till stan och jag försökte hinna till cityterminalen innan Nino, Lars och Holt åkte för de hade min t-shirt.
Men jag kom en halvtimme försent och jag hade inge batteri i telefonen.
Sorligt jag vet, men ja dog inte för det untan jag gick runt lite på cityterminalen och åt och satt lite vid datorn medans jag väntade på min buss som skulle gå halv 6.
När jag kom på bussen var det OTROLIGT långa 5 timmar jag satt och väntade på att få komma till Hudiksvall igen.
Jag hade inge batteri i telefonen min ipod hade också slut på batteri, jag frös lite smått och jag satt i en trång buss! Kan det bli sämre? Jarå det kan det.
Mina matpengar för denna månad tog nästan slut också så det blev sämre.
När jag väl var i Hudiksvall så mötte Anton mig på stationen och jag fick iaf lite bättre kläder än de jag hade på mig.
Så gick vi och mötte Antons bror som inte hade ölen med sig, så vi började vandra mot statiol för folköl.
När vi var utanför MQ så bestämde jag mig för att gå till Nino istället så jag gick mot hans lägenhet för att byta om så möter jag dom typ vid hans lägenhet.
Så då var det bara att vända för mig och följa med dom in mot stan, vi skulle tydligen på någon fest hos Carolina.
Vi gick genom marknan sen när vi kom till henne så var det inte mycket till fest men det var fett skönt folk där och det var trevligt.
Efter ett tag så gick vi in på marknan och vi gick bara genom där igen för att ta oss till DONKEN. Fy fan vilka goda "ingen big deal" burgare det var just då. :P
Vi gick in på stan ett tag och träffade lite sköna människor där med.
En som verkligen ville ha tobak.
Han följde med oss till statoil och därifrån träffa vi mat-tanten och gick till Carolinas lägenhet för lite efterfest.
Så blev det slut på allt och alla var trött så då blev det hemfärd.
Söndag sov jag hela dagen så det var inte mkt att säga om det.
Peace out// Rasmus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar